Dąbrowa Górnicza ogłosiła wspólny przetarg z PKP PLK na przebudowę stacji Gołonóg, układu drogowego i budowę węzła przesiadkowego. W ramach inwestycji powstaną tunel drogowy oraz przejście podziemne.
Zakres prac kolejowych na rzecz PKP PLK obejmuje kompleksową przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza – Gołonóg, likwidację przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu Parkowej, budowę wiaduktu kolejowego (tunelu drogowego) na wysokości Parkowej, a także budowę przejścia podziemnego pod torami budowę przejścia podziemnego pod torami, łączącego budynek dworca z parkingiem przesiadkowym i ciągiem komunikacji pieszej w ul. Parkowej. Inwestycja jest realizowana w formule projektuj i buduj.
Zakres prac miejskich, realizowanych w formule buduj, obejmuje budowę układu komunikacyjnego w rejonie dworca, budowę drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym (pod wiaduktem) w ciągu ul. Piecucha i ul. Parkowej. Powstaną miejsca parkingowe, a także ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego, a także Parkowej i Wczasowej.
– Budowa centrów przesiadkowych wspólnie z koleją, to jedno z najważniejszych zadań na najbliższe lata. Uważam, że zrewolucjonizują sposób przemieszczania się w naszym mieście. Po centrum miasta przyszedł czas na centrum przesiadkowe w Gołonogu – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Termin składania ofert mija 16 lipca. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz doświadczenie kierownika budowy i kierownika robót mostowych (40%). Zaplanowano aukcję elektroniczną. Ponadto zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających.
Niebawem natomiast rozpocznie się
przebudowa stacji Dąbrowa Górnicza i jej otoczenia, gdzie przewidziano powstanie centrum przesiadkowego. – Wykonawcy inwestycji przedstawią do akceptacji szczegółowy plan organizacji ruchu. Przy tak dużym przedsięwzięciu nieuniknione będą zmiany i utrudnienia. Wiemy jednak, że w trakcie prac, do momentu otwarcia tunelów pod torami, zachowana będzie przejezdność przez torowiska. Działające dziś przejazdy mogą być czasowo wyłączane z ruchu, ale wtedy w ich rejonie działać będą przejazdy tymczasowe – informuje Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych.